Regarded as the most abstract and sublime form of art
in Chinese culture, calligraphy is often thought
to be most revealing of one’s personality.
zie: gereedschap
Hieke Luik “Dialoog” 2010
aquarel(knipsels) 152 x 285 cm
Bij het Zomerpaleis (Noord-Beijing) wordt op straat
gekalligrafeerd met water en een “mop”-penseel van spons.
Foto: Hieke Luik www.hiekeluik.com
“Wat de lijn ons vertelt” was één van de onderwerpen
waarover we niet uitgepraat raakten.
De kalligrafie zoals we die in China “ondergingen”
heeft ons werk beïnvloed en blijkt ons
op één lijn te hebben gebracht.
De vrijgevende hand of juist in het gareel
van traditionele richtlijnen.
Wat blijft is het verslag van de op schrift steller.
Voorjaar 2011 tonen Hieke Luik en ik ons hoogstpersoonlijke
en toch algemene handschrift
en de denkwegen die daaraan ten grondslag liggen
bij Gist in Brummen (curator: Anneke Oele).
De voorbereiding op deze tentoonstelling
ging onlangs van start met een atelierbezoek.
Aquarel(knipsels) zonder titel 2010 75 x 110 cm
van Hieke Luik en
Blossom (1) in was.
Nu te zien bij Galerie Ramakers, Den Haag.
Hieke Luik schreef op haar blog
over het atelierbezoek: Hills and Streams
zie: atelierbezoek(1)
zie: atelierbezoek(2)
zie: atelierbezoek(3)
zie: atelierbezoek(4)
zie: atelierbezoek(5)
zie: atelierbezoek(6)
zie: atelierbezoek(7)
zie: atelierbezoek(8)
zie: atelierbezoek(9)
zie: atelierbezoek(10)
zie: atelierbezoek(11)
zie: atelierbezoek(12)
zie: atelierbezoek(13)
zie: atelierbezoek(14)
zie: atelierbezoek(15)
zie: atelierbezoek(16)
zie: atelierbezoek(17)
zie: atelierbezoek(18)
zie: atelierbezoek(19)
zie: atelierbezoek(20)
zie: atelierbezoek(21)
zie: atelierbezoek(22)
zie: atelierbezoek(23)
zie: Atelierbezoek(24)
zie: Atelierbezoek(25)
zie: atelierbezoek(26)
15 thoughts on “atelierbezoek (7)”