Museum Henriëtte Polak wilde mijn tekening kwijt.
Drie musea toonden er belangstelling voor.
De tekening ging naar het Rijksmuseum Amsterdam.
Eén van de musea die de oorsprokelijke tekening
begeerden, CODA Apeldoorn, beloofde ik
een werk uit dezelfde serie uit 1985 te schenken.
Carin Reinders, directeur, kwam op atelierbezoek,
zag de serie tekeningen, koos feilloos en zonder dralen.
Met dezelfde stelligheid kocht ze
voor CODA Apeldoorn een recent werk.
We raakten niet uitgepraat.
Carin Reinders opperde een solo-tentoonstelling.
Wat kan een atelierbezoek verbondenheid teweeg brengen!
Els Drummen, conservator moderne kunst, volgde.
We bespraken de tentoonstelling,
we smeedden plannen, hervonden denkbeelden,
we raakten niet uitgepraat.
Mijn Briefverslagen, 6 tekeningen van 10 meter lang,
zullen door de Noordzaal meanderen.
De ‘vindplaatsen‘ komen daar vanzelfsprekend uit voort.
Leroy Filon komt filmen in mijn atelier.
Posters, vlaggen, voordrachten, rondleidingen.
Wat kan een atelierbezoek geestdrift teweeg brengen!
Tentoonstelling
vindplaats
CODA Museum Apeldoorn
Marjolijn van den Assem
17 december 2023 t/m 17 maart 2024
zie: atelierbezoek(1) zie: atelierbezoek(2)
zie: atelierbezoek(3) zie: atelierbezoek(4)
zie: atelierbezoek(5) zie: atelierbezoek(6)
zie: atelierbezoek(7) zie: atelierbezoek(8)
zie: atelierbezoek(9) zie: atelierbezoek(10)
zie: atelierbezoek(11) zie: atelierbezoek(12)
zie: atelierbezoek(13) zie: atelierbezoek(14)
zie: atelierbezoek(15) zie: atelierbezoek(16)
zie: atelierbezoek(17) zie: atelierbezoek(18)
zie: atelierbezoek(19) zie: atelierbezoek(20)
zie: atelierbezoek(21) zie: atelierbezoek(22)
zie: atelierbezoek(23) zie: atelierbezoek(24)
zie: atelierbezoek(25) zie: atelierbezoek(26)
zie: atelierbezoek(27) zie: atelierbezoek(28)
zie: atelierbezoek(29) zie: atelierbezoek(30)
zie: atelierbezoek (31)